Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Polskie Banki
BANKI INFORMACJE - AKTUALNOŚCI - OFERTY
PolskieBanki.com.pl - publikujemy najnowsze wiadomości z dziedziny bankowości w Polsce. Aktualności, informacje prasowe, oferty banków, najświeższe dane biznesowo - finansowe. Czytaj..


Nowa edycja promocji "Tankuj korzyści - zwrot za paliwo" od Toyota Bank
czwartek, 06 sierpnia 2020 04:43

Wraz z początkiem sierpnia Toyota Bank startuje z kolejną edycją kampanii promocyjnej „Tankuj korzyści – zwrot za paliwo”. Uczestnicząc w akcji, kierowcy którzy posiadają lub założą Moto Konto, będą mogli uzyskać od 5 do 10% zwrotu wydatków na paliwo. Wysokość zwrotu uzależniona jest od utrzymania określonego salda konta i oszczędności, realizacji wymaganej kwoty transakcji kartą oraz od marki posiadanego auta.

Na skutek dużego zainteresowania promocją „Tankuj korzyści – zwrot za paliwo”, Toyota Bank Polska startuje z nową edycją programu i wydłuża tym samym okres jego trwania do 31 stycznia 2021r.

W ramach promocji „Tankuj Korzyści – zwrot za paliwo”, w zależności od wysokości średniego miesięcznego salda utrzymywanego na Moto Koncie, poziomu oszczędności na depozytach w Banku oraz wartości transakcji wykonanych dedykowaną kartą debetową, klienci mogą uzyskać od 5% do 10% zwrotu za zakupione paliwo. Zwrot mogą otrzymać kierowcy aut wszystkich marek. Na wyjątkowo korzystne warunki mogą jednak liczyć kupujący nowe lub używane pojazdy Toyota lub Lexus w ramach finansowania Toyota Financial Services. W okresie trwania programu mogą bowiem zaoszczędzić nawet 780 zł (600 zł za dołączenie do świata Toyoty/Lexusa i do 30 zł miesięcznie zwrotu za transakcje paliwowe), czyli kilka dodatkowych tankowań gratis.

Podstawą przystąpienia do programu jest zarejestrowanie się w aplikacji mobilnej „Tankuj Korzyści” oraz zeskanowanie przy jej pomocy kodu z dowodu rejestracyjnego auta. Dzięki mobilnemu narzędziu klienci mogą monitorować kwotę swojego zwrotu oraz co powinni zrobić, aby skorzystać z jeszcze większych bonusów. W aplikacji udostępnione są również oferty specjalne, promocje, historia transakcji paliwowych, aktualne oferty finansowania oraz wiele innych nowości ze świata Toyoty.

Promocja „Tankuj Korzyści – zwrot za paliwo” prowadzona jest w ramach Moto Konta - rachunku osobistego od Toyota Bank dla zmotoryzowanych. Konto dedykowane jest posiadaczom aut wszystkich marek, którzy chcieliby płacić mniej za paliwo oraz znacząco ograniczyć koszty związane z obsługą rachunku bankowego.

Utrzymanie na koncie poziomu średniego miesięcznego salda w wysokości 1 000 zł lub depozytu w wysokości 2 500 zł, bądź spłata rat za finansowanie auta w Toyota Financial Services z tego właśnie rachunku wystarczą, aby Moto Konto stało się rachunkiem za 0 zł.

- Wszyscy Klienci, którzy korzystają z naszych usług bankowości zawsze mogą liczyć na wiele udogodnień i bonusów dotyczących finansowania oraz użytkowania swoich aut, a w szczególności Ci wybierający pojazdy Toyota i Lexus. Ponadto, posiadacze Moto Konta mogą regularnie otrzymywać zwrot za transakcje paliwowe i przeznaczać go na dowolne cele - mówi Piotr Kluźniak – Starszy Specjalista ds. Produktów Bankowych w Toyota Bank Polska.

Szczegółowe warunki promocji „Tankuj korzyści – zwrot za paliwo” dostępne są na stronie: https://www.toyotabank.pl/moto-konto/szczegoly/

 
Pożyczka w czasie koronawirusa. Gdzie pożyczyć pieniądze?
niedziela, 26 kwietnia 2020 06:21

Czasy pandemii dotknęły każdego i często jest potrzeba pożyczenia pieniędzy. Na początku wskażmy miejsca z pożyczkami przez internet, ponieważ to w obecnym czasie bardzo rozsądna opcja.

  • kasiorka24.pl - portal z pożyczkami dostępnymi 24h
  • pozyczkamobilna.pl - portal z pożyczkami mobilnymi gdzie wygodnie zawnioskujesz nawet za pomocą smartfona

Troszkę zmianie uległa także oferta firm pożyczkowych. Ze względów ekonomicznych oraz w związku z regulacjami wprowadzonymi przez rząd firmy pożyczkowe pozmieniały koszty oferowanych pożyczek. Z rynku zniknęły całkowicie bezpłatne pierwsze pożyczki. Aktualnie pożyczając pieniądze będzie nam naliczana prowizja, ściśnie określona przez przepisy prawne.

W przypadku szybkich pożyczek pożyczyć obecnie możesz 3000 zł na okres 30 dni. RRSO dla takiej pożyczki to ok 517%, co oznacza że prowizja do spłaty wyniesie ok 460zł. Z pewnością nie jest to mało, ale z drugiej strony pożyczkę otrzymamy szybko na swoje konto w banku za pomocą przelewu. Wniosek o pożyczkę oraz sam przelew można otrzymać przez 24h. Wystarczy, że wypełnisz prosty formularz na stronie firmy pożyczkowej podając swoje dane oraz określając kwotę pożyczki.

Po szybkiej weryfikacji, pieniądze są wypłacane na konto bankowe nawet w 10 minut. To proste i szybkie rozwiązanie, gdy naprawdę potrzeba gotówki na już.

Na rynku dostępne są także pożyczki długoterminowe tak zwane ratalne, to tam możesz otrzymać nawet 20000 zł na okres do 36 miesięcy. Dzięki temu kwota pożyczki jest wyższa, a spłaty dokonujesz w równych co miesięcznych ratach. Jest to trochę podobna oferta do tradycyjnego kredytu bankowego.

Listę dobrych pożyczek na raty znajdziesz na portalu finansowym, możesz sprawdzić aktualne zestawienie: pożyczki na raty ranking.

Także banki w dobie pandemii bardzo mocno postawiły na usługi online, obecnie praktycznie o każde produkty możesz zawnioskować online i je uruchomić. Dotyczy to także kredytów bankowych. Warto zapoznać się listą kredytów udzielanych przez banki. Publikujemy ją na naszej stronie z kredytami bankowymi. Udzielenie następuje całkowicie przez internet, na początku podobnie jak w przypadku firm pożyczkowych dokonywana jest weryfikacja klienta, potem podejmowana jest decyzja kredytowa, a na końcu pieniądze wypłacane są na konto bankowe.

Korzystając z możliwości pożyczenia pieniędzy zawsze warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Jakich? Po pierwsze dobrze jest przeczytać umowę i sprawdzić wszystkie koszty które będziemy musieli ponieść decydując się na to zobowiązanie. Po drugie zastanów się jakiej kwoty tak naprawdę potrzebujesz, ponieważ nie ma sensu pożyczanie na tak zwany "zapas", z tego względu że im większa kwota pożyczki tym trudniejsza jej spłata oraz wyższe koszty. Po trzecie, zawsze korzystaj z promocji, często dzięki temu możesz zaoszczędzić dość pokaźną sumę pieniędzy na kosztach i prowizjach.

 
Bankowość z technologią 5G
niedziela, 29 grudnia 2019 14:42

Dzięki technologii 5G konsumenci będą ekspresowo pobierać pliki, korzystać z milionów urządzeń internetu rzeczy czy też prowadzić rozmowy wideo w jakości 4K bez opóźnień. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że 5G mocno zmieni również nasze dotychczasowe doświadczenia w sferze usług bankowych.

Technologia 5G w bankowości i finansach będzie ukierunkowana głównie na poprawę jakości obsługi klienta. „Sektor finansowy jest w trakcie głębokiej transformacji cyfrowej. Towarzyszy temu dynamiczny wzrost transferów danych, wykorzystanie analizy Big Data i sztucznej inteligencji oraz rozszerzanie usług na przykład o płatności person-to-person w czasie rzeczywistym. 5G jest tylko częścią tego procesu. Jednak to od tej technologii zależny będzie rozwój wielu nowych usług cyfrowych, bo 5G leży u podstaw digitalizacji” – tłumaczy Marcin Sugak, ekspert firmy Ericsson.

Prognozowane zmiany nie są odległą perspektywą. Według szacunków Ericsson Mobility Report z listopada 2019 roku, sieci 5G do końca 2025 roku obejmą swoim zasięgiem 65% światowej populacji oraz będą obsługiwały 45% globalnego, mobilnego transferu danych.

Papierkowa robota w rękach sztucznej inteligencji

Wyróżnikiem technologii 5G jest kilkudziesięciokrotnie wyższa szybkość transmisji danych w porównaniu do LTE oraz praktycznie brak opóźnień (0,1 ms). Dzięki temu banki inwestując w narzędzia łączące sztuczną inteligencję, analizę danych i 5G, będą w stanie realizować równolegle wiele procesów w czasie rzeczywistym. Wpłynie to na szybkość podejmowania decyzji kredytowych oraz wspomoże optymalizację indywidualnych stóp procentowych. – „Przykładowo, w sytuacji gdy będziemy chcieli kupić samochód, weryfikacja naszej zdolności kredytowej będzie kwestią chwili, szybciej otrzymamy indywidualną ofertę finansowania, a po zaakceptowaniu warunków środki finansowe będą w krótkim czasie dostępne na koncie” – mówi Marcin Sugak.

Zwiększone bezpieczeństwo mobilnych płatności

Wraz z rozwojem internetu rzeczy, płatności mobilne przeniosą się na tzw. wearables, czyli inteligentne urządzenia ubieralne. Obecnie mamy do czynienia z wieloma urządzeniami, które łączą się przy użyciu różnych technologii, w tym Bluetooth, RFID i innych standardów komunikacji bliskiego zasięgu. 5G ujednolici sposób transmisji i w rezultacie połączy wszystkie urządzenia ze sobą. Smartfony, smartwatche, słuchawki, opaski monitorujące aktywność, urządzenia rzeczywistości wirtualnej czy nawet elastyczne czujniki na inteligentnych ubraniach będą się ze sobą komunikować i wymieniać dane. Umożliwi to dokonywanie płatności z każdego rodzaju urządzenia, które będziemy w danym momencie nosić. Ponieważ wiele z takich urządzeń przechwytuje dane biometryczne, współdzielenie tego typu informacji pomiędzy wearables i chmurą danych otworzy nowe możliwości dla rozwoju metod silnego uwierzytelniania zleceń płatniczych. Potwierdzenie transakcji dokona się bez angażowania użytkownika, właśnie dzięki przetwarzaniu danych biometrycznych klienta banku.

5G przewagą konkurencyjną

Technologia 5G w świecie finansów poprawi również standardy bezpieczeństwa. „Dzięki natychmiastowej geolokalizacji i analizie danych w czasie rzeczywistym zwiększy się wykrywalność oszustw i kradzieży. Możliwe będzie wprowadzanie nowych usług opartych o technologię blockchain. Uproszczone zostaną cykle handlowe i przyspieszone płatności transgraniczne. Instytucje finansowe, które lepiej przygotują się na start komercyjny 5G, szybko zdobędą przewagę konkurencyjną” – podsumowuje Marcin Sugak.

Zobacz pożyczkę przez internet którą możesz wziąć przez smartfona nawet w 15 minut.

Polska u progu 5G

Sama technologia 5G jest już w Polsce dostępna, ale konieczne jest jeszcze przydzielenie odpowiednich pasm i częstotliwości. Komisja Europejska oczekuje, że do 2025 r. kraje członkowskie będą posiadać szerokie pokrycie siecią 5G. Testy sieci 5G w Polsce już trwają. W sytuacji gdy plany wprowadzenia nowej technologii będą realizowane bez przeszkód, Ericsson jest gotów do budowy sieci już w przyszłym roku.

Od 2015 r. Ericsson zainstalował już ponad 3 mln stacji bazowych gotowych obsłużyć 5G, które czekają na zdalne uruchomienie. Spora część z tych stacji znajduje się w Polsce, a gotowa technologia nie została jeszcze wprowadzona ze względu na uwarunkowania prawne.

 
Na co polacy najchętniej pożyczają pieniądze i co kupują?
niedziela, 22 września 2019 04:24

Pożyczki to dla wielu osób nieodzowny sposób na funkcjonowanie z miesiąca na miesiąc. Z jednej strony można powiedzieć, że to trudne z drugiej jednak jest to możliwość sfinansowania wielu marzeń dużo szybciej i łatwiej niż mogłoby to się wydarzyć w przypadku tradycyjnego oszczędzania. Inną przyczyną są sytuacje losowe, gdzie potrzebne są pieniądze praktycznie na już, bo wymagają tego okoliczności.

Obecnie z wykorzystaniem pożyczek przez internet można bardzo dobrze funkcjonować. Dlaczego? W przeciwieństwie do banków możemy je otrzymać za darmo. Tak za prawdziwe 0 zł czyli bez żadnych opłat czy prowizji. Są dwa warunki, należy być nowym klientem danej firmy pożyczkowej (przy założeniu że ta firma ma promocje w postaci "pierwszej pożyczki za darmo") oraz trzeba oddać pożyczone pieniądze w terminie. To wszystko, bardzo proste i łatwe do spełnienia. W takich okolicznościach pożyczka jest całkowicie darmowa.

Darmowe pożyczki

Dzięki temu można zrealizować wiele planów dużo szybciej oraz zachować płynność finansową w danym miesiącu. Pożyczyć obecnie możemy nawet 3000zł za 0 zł czyli bez opłat. Takie pożyczki oferowane są na okres 30 dni, co więcej możesz znaleźć nawet firmy które oferują wyższe kwoty i na okres do 60 dni!

Posiadanie pieniędzy sprzyja zakupom, na co więc Polacy najchętniej przeznaczają pożyczone pieniądze?

Buty i moda na to wydajemy najczęściej pieniądze

Na pierwszym miejscu są bieżące potrzeby takie jak zakupy spożywcze czy opłacenie rachunków. Niektórzy pożyczkami regulują również inne bardziej tego wymagające zobowiązania. Na to pożyczamy najczęściej. Jednak tuż za tymi pierwszymi potrzebami, niekoniecznie miłymi są już inne takie jak zakupy. Najchętniej kupowane są modne buty oraz modne w zależności od sezonu sukienki, to oczywiście w przypadku kobiet. Dla mężczyzn wydatki są nieco inne. Częściej pożyczają oni na naprawę samochodu lub zakup sprzętu RTV.

Kolejną kategorią na którą lubimy pożyczyć pieniądze jest turystyka. Coraz więcej osób lubi spędzać wolny czas w sposób aktywny podróżując i wyjeżdżając. Dzięki temu odpoczywamy od codziennych spraw i obowiązków. Spędzamy także więcej czasu z rodziną czy przyjaciółmi. Dodatkowo jest to korzystne dla gospodarki ponieważ jeżeli podróżujemy po Polsce to pieniądze które wydamy zostają w naszym kraju. Bardzo chętnie wybieramy góry (często jest to Zakopane i polskie tatry), równie atrakcyjne dla turystów w ostatnim czasie jest polskie morze.

Rozsądne gospodarowanie budżetem domowym

To że więcej kupujemy czy wydajemy, jest dobre dla społeczeństwa ponieważ napędza gospodarkę kraju. Należy jednak zachować odpowiedni balans, tak by domowy budżet nie był zbyt mocno obciążany. Jest to trudne, ale gdy uda się połączyć wiele czynników nawet z pożyczkami można żyć bardzo godnie!

 
Nowe technologie sektora finansowego i bankowego
poniedziałek, 11 lutego 2019 16:28

Nowe technologie to w równej mierze przyszłość, jak i teraźniejszość sektora bankowego. Już dziś w znakomitej większości sklepów i punktów usługowych możemy płacić telefonem lub zbliżeniowo kartą. Jesteśmy w stanie z dowolnego miejsca robić błyskawiczne przelewy pojedynczym kliknięciem, a dwuetapowa weryfikacja wzmocniła bezpieczeństwo operacji finansowych. Procedury, które jeszcze dekadę lub dwie temu wymagały wizyty w punkcie obsługi klienta i złożenia niezliczonej ilości podpisów, dziś można przeprowadzić bez wychodzenia z domu.

Jakie jeszcze udogodnienia technologiczne będą w najbliższym czasie dostępne dla właścicieli rachunków bankowych, a także operatorów?

Chcemy spersonalizowanych usług

Banki nie mogą funkcjonować bez klientów, dlatego prześcigają się w dostarczaniu usług coraz prostszych i wyposażonych w większą liczbę użytecznych narzędzi. Wystarczy rzucić okiem na reklamy telewizyjne firm z sektora bankowego – w wielu z nich najwięcej czasu antenowego, prócz atrakcyjnych warunków spłaty kredytu, zajmują właśnie udogodnienia w dostępie do usług, oparte na nowych technologiach. Ten marketingowy trend nie wziął się znikąd – według ekspertów firmy doradczej i audytorskiej Ernst & Young, aż 70 proc. osób jest skłonnych udostępnić bankom dodatkowe informacje w celu otrzymania spersonalizowanych usług.

Polska jednym z liderów

Szybkość wdrażania i przyswajania nowych technologii przez użytkowników zależy od stopnia zaawansowania usług bankowych w danym państwie. O ile w Stanach Zjednoczonych – kraju o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego – dużą popularnością wciąż cieszą się czeki, o tyle Polska jest jednym z liderów, jeśli chodzi o płatności zbliżeniowe. Według danych Mastercard, Polacy płacą w ten sposób 20 razy częściej niż Niemcy. Warto podkreślić, że Polska należy do europejskiej czołówki, jeśli chodzi o zastosowanie w sektorze finansowym najnowocześniejszych technologii. Już w 2000 r. powstał pierwszy mobilny bank, gdzie konta obsługiwane były wyłącznie przez internet i telefon, a obecnie niemal każdy gracz na rynku oferuje klientom aplikację mobilną, karty zbliżeniowe oraz płatności za pomocą smartfona. Dane NBP mówią, że z końcem 2017 r. 80% wszystkich kart płatniczych, z których korzystają Polacy, wyposażonych było w funkcję zbliżeniową, a 95% terminali akceptowało transakcje w tej technologii. Doskonałym przykładem w promowaniu takich rozwiązań jest chociażby Fundacja Polska Bezgotówkowa (powołana przez Związek Banków Polskich), zmierzająca do jeszcze większego upowszechnienia terminali płatniczych i rozwiązań dla MSP, jak mobilne czytniki kart płatniczych łączące się ze smartfonem sprzedawcy.

Sztuczna inteligencja

O efektywnym korzystaniu z dobrodziejstw sztucznej inteligencji (A.I.) w wielu gałęziach gospodarki dyskutuje się od lat. Każda instytucja finansowa w pewnym momencie styka się z nadmiarem danych i problemem ich przetworzenia oraz wyselekcjonowania tych najbardziej przydatnych informacji. Dzięki technologii machine learning (uczenie maszynowe) praca z danymi nawet z nieustrukturyzowanych źródeł przebiega szybko i sprawnie. Opracowane w ten sposób informacje można potem wykorzystać np. w procesie personalizowania obsługi klientów. A.I. potrafi owe dane analizować i adaptować, przeobrażając je w informacje dla banków. Ta funkcja może być oczywiście wykorzystana w celu konkurowania z innymi podmiotami na rynku.

Ciekawszym z perspektywy klienta rozwiązaniem są jednak chatboty. Można je wykorzystywać do logowania, obsługi rachunku, realizacji przelewów lub dialogu z klientem. W przyszłości boty mogą wspierać pracę np. konsultantów call center, choć według różnych badań wiele osób nie życzy sobie, by dzwonił do nich robot. Z raportu opublikowanego przez Digital Banking wynika, że blisko 35 proc. firm z sektora finansowego wdrożyło już co najmniej jedno rozwiązanie z zakresu uczenia maszynowego, a 23 proc. badanych z segmentu sztucznej inteligencji.

„Zastosowanie technik sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego pozwala nie tylko odciążyć pracowników i skierować ich uwagę na złożone problemy klientów, ale również włączyć do cyfrowego świat osoby dotychczas wykluczone. Przykładowo, chatboty i rozpoznawanie mowy otwierają systemy informatyczne na interakcje z osobami niewidomymi” – komentuje Andrzej Pacek, Head of Technology & Data z National Westminster Bank.

Biometria

W 2018 r. Mastercard poinformował, że na Wyspach Brytyjskich zdecydowanie zamierza postawić na biometrię. Rozpoznawanie klienta po unikatowych cechach jego organizmu coraz częściej stosowane jest na świecie w różnych dziedzinach biznesu, szczególnie w marketingu. Dla klientów banków zastosowanie biometrii powinno oznaczać zwiększenie bezpieczeństwa: na przykład w miejscach, w których płaci się zbliżeniowo, będzie można autoryzować transakcje odciskiem palca albo za pomocą rysów twarzy. Kraje skandynawskie idą jeszcze dalej. W Szwecji wprowadzono możliwość zapłaty przez dotknięcie dłonią specjalnego czytnika dołączonego do kasy fiskalnej. Jeśli podobne pomysły sprawdzą się na dłuższą metę, można przewidywać, że ich wprowadzenie na szeroką skalę w naszym kraju będzie tylko kwestią czasu.

„Wdrożenia biometrii to przykład ilustrujący, jak ewoluuje także podejście do zagadnień bezpieczeństwa. Weryfikacja naszej tożsamości czy poziomu uprawnień powinna odbywać się w sposób niemal niezauważalny. Aby to osiągnąć, bezpieczeństwo i technologia muszą współpracować od etapu pomysłu aż po finalne wdrożenie, co pozwoli połączyć wygodę dla użytkownika z odpowiednią ochroną jego danych czy środków finansowych” – dodaje Marcin Świdziński, Head of Security Poland z National Westminster Bank.

Łańcuch bloków

Blockchain (najpowszechniejszy typ technologii DLT - distributed ledger technology), to zdecentralizowana baza danych, oparta na sieci peer-to-peer, przeznaczona do prowadzenia ksiąg transakcji w postaci cyfrowej. W świecie finansów technologia wykorzystywana jest głównie do przelewów kryptowalutowych. Narzędzie to pozwala na realizację przelewów pieniężnych (także międzynarodowych) bez żadnych pośredników, co w znacznym stopniu ogranicza koszty i przyśpiesza czas transakcji. W Europie i na świecie wiele banków deklaruje, że z dużym zainteresowaniem przygląda się blockchainowi. W Polsce wdrożył ją już bank PKO BP, a w nieodległej przyszłości z dobrodziejstw „łańcucha bloków” z pewnością będą korzystać wszyscy klienci tradycyjnych banków.

Lepsze jutro?

Już dziś efektem współczesnych technologii w sektorze finansowym, czyli w głównej mierze bankowości mobilnej oraz płatności zbliżeniowych smartfonem, jest szybkość i wygoda operacji finansowych. Jak zmieni się nasz stosunek do pieniądza i relacja z bankiem, gdy wyżej wymienione narzędzia wejdą w życie na masową skalę? KPMG w jednej ze swoich analiz przewiduje, że do 2030 r. nastanie czas “niewidzialnej bankowości” – i każdy z indywidualnych klientów, w zależności od stopnia optymizmu względem nowych technologii, będzie ją inaczej interpretować.

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 1 z 51